logo

NeverWinter Nights 2: Патч 1.04

Neverwinter Nights 2
Obsidian выпустила финальную версию патча 1.04. Заплатка не так масштабна как 1.03, но тоже несёт некоторые важные изменения. К примеру, возросла скорость работы игры. Вот список самых главных изменений:
  • Добавлено голосовое меню, вызываемое клавишей "v" и прикручена возможность перетаскивать голосовые команды и эмоции на хотбар.
  • Была добавлена возможность активации одного дополнительного горизонтального и двух вертикальных хотбаров.
  • Все боевые режимы теперь можно включать сразу. Исключениями являются Parry, Rapid Shot и Flurry of Blows, которые активируются по окончании раунда.
  • Игроки теперь смогут сами выбирать в настройках, какую функцию приписать левой кнопке мыши в режиме Driving Camera: вращение камеры или передвижение персонажа.
  • Некоторые модели и текстуры деревьев были заменены на новые, что положительно сказалось на их внешнем виде.
  • Добавлено несколько новых советов для экранов загрузки.
  • В мультиплеере Dungeon Master'ам дали некоторое количество новых возможностей: от мгновенного перемещения в любую локацию до добавления/урезания уровней, опыта и количества золота у игроков.
  • Редактор претерпел парочку незначительных изменений, касающихся диалогов и журнала.
  • Исправлено очень большое количество ошибок и недоработок.
  • Движок подвергся дополнительной оптимизации. Как следствие, общая производительность значительно выросла.
  • Подвергся правке и баланс.


Остальные на английском языке найдёте под катом.
Скачать патч:
Патч 1.00 -> 1.04 (116 Mb)
Патч 1.03 -> 1.04 (38 Mb)

Компания Акелла о сроках выхода хоть какого-нибудь патча не сообщает.

Obsidian выпустила финальную версию патча 1.04. Заплатка не так масштабна как 1.03, но тоже несёт некоторые важные изменения. К примеру, возросла скорость работы игры. Вот список самых главных изменений:

  • Добавлено голосовое меню, вызываемое клавишей "v" и прикручена возможность перетаскивать голосовые команды и эмоции на хотбар.>
  • Была добавлена возможность активации одного дополнительного горизонтального и двух вертикальных хотбаров.
  • Все боевые режимы теперь можно включать сразу. Исключениями являются Parry, Rapid Shot и Flurry of Blows, которые активируются по окончании раунда.
  • Игроки теперь смогут сами выбирать в настройках, какую функцию приписать левой кнопке мыши в режиме Driving Camera: вращение камеры или передвижение персонажа.
  • Некоторые модели и текстуры деревьев были заменены на новые, что положительно сказалось на их внешнем виде.
  • Добавлено несколько новых советов для экранов загрузки.
  • В мультиплеере Dungeon Master'ам дали некоторое количество новых возможностей: от мгновенного перемещения в любую локацию до добавления/урезания уровней, опыта и количества золота у игроков.
  • Редактор претерпел парочку незначительных изменений, касающихся диалогов и журнала.
  • Исправлено очень большое количество ошибок и недоработок.
  • Движок подвергся дополнительной оптимизации. Как следствие, общая производительность значительно выросла.
  • Подвергся правке и баланс.


Скачать патч:
Патч 1.00 -> 1.04 (116 Mb)
Патч 1.03 -> 1.04 (38 Mb)

Компания Акелла о сроках выхода хоть какого-нибудь патча не сообщает.

Полный список изменений:

New Features General
  • Voice Menu Users can now press the Voice Menu key (‘V’ by default) to activate a menu from which they can quickly access frequently used voice commands and emotes. Users can drag these to the hotbar, as well.
  • Added support for bindable keys to change the hotbar pages.
  • You can now drag and drop buttons from the Mode Bar and Quick Cast Menu onto the Hotbar. This will also work for Spontaneously Converted spells.
  • Players now have the option to turn on a second horizontal hotbar and 2 vertical hotbars.
  • Users can now select in the options menu whether or not they want left click and hold in Driving Camera to move the character or mouselook.
  • All combat modes can now be triggered instantly, except for Parry, Rapid Shot, and Flurry of Blows, which are deferred until the beginning of the next round.
  • Your pending combat modes are now displayed on the action queue UI, with a countdown ticker, tooltip, and mouse click support.
  • You can now toggle of and off a pending combat mode.
  • Combat modes are no longer turned off for party members at the end of their combat round.
  • Trees throughout the game should look better as many of the tree textures and models have been revamped to be more visually appealing.
  • Localized versions of the NWN1 sounds used in the game have been added to their respective languages.
  • Several new loading screen tips have been added to v1.04.
  • Support has been added for displaying game information on the Logitech G15 Keyboard.
DM Client
  • DMs can now drag items from the creator menu to the hotbar.
  • DMs can now jump directly to an area.
  • DMs can now add and subtract experience points, gold and levels. Scripting
  • EffectDamage() – A flag has been added to the EffectDamage()function which allows you to skip Damage Immunity, Damage Reduction, and Damage Resistance. The default for this flag is FALSE, so existing scripts will continue to work the same.
Toolset
  • A comment field has been added to the Journal Editor.
  • More robust undo/redo support has been added to the Conversation and Journal editors.
Bug Fixes
General
  • The Mode Bar and Mini-map will now properly retain their hidden or revealed state after area transitions.
  • The Practiced Spellcaster and Improved Rapid Shot feats are now available for characters that meet the prerequisites.
  • The Manyshot feat will now properly grant additional attacks per round.
  • Improvements have been made which reduce load times in some situations.
  • The game will no longer crash when attempting to buy when on a blank page.
  • The game’s transition to Act 2 would very rarely fail to occur. This has been made more reliable.
  • Dual-wield slots will now persist on the hotbar during module transitions.
  • Holding the left mouse button to move will now function properly in all camera modes and angles.
DM Client
  • DMs will no longer automatically run lore checks on acquired items.
  • Feedback has been added for several DM abilities.
  • DMs can now spawn items into containers.
  • The DM Client should no longer crash on transition to large exterior areas.
Effects/Spells
  • Wildshape and Elemental Shape are no longer dispellable.
  • The Wildshape effect will no longer disappear when saving.
  • Devil’s Sight now properly allows affected characters to ignore concealment penalties due to darkness.
  • Balagar’s Iron Horn radius reduced from 30 feet to 20 feet.
  • Greater Fireburst will now do the correct amount of damage.
  • Monks will no longer get their class AC Bonus while wearing armor or using a shield.
  • Improved Reaction will now properly calculate uses per day.
  • Characters with crossbows can now use Rapid Shot if they have Rapid Reload.
  • Multiple types of Damage Resistance on the same item should now function more reliably.
Items
  • The game will no longer crash if you drag an item from a magic bag onto the magic bag which contains it.
Toolset
  • TRX files are now renamed when renaming their associated area.
2DA Changes The following 2DA files have been changed in v1.04:
  • actions.2da
  • feat.2da
  • keymap.2da
  • nwn2_dmcommands.2da
  • nwn2_emotes.2da
  • nwn2_tips.2da
  • spells.2da
  • visualeffects.2da In addition, nwn2_voicemenu.2da has been added.
Bugs Fixed from v1.04 Beta General
  • The game will no longer crash to desktop at launch on Windows 2000.
  • Entering and Leaving stealth mode via the Voice Chat menu is now more reliable.
  • The dialogue with Qaggoth in Tavorick’s estate will no longer loop.
Toolset
  • Using the “Verify Module” command will no longer cause the starting area to be opened.